Jag och ledighet...

Nja. Visst att det är skönt att ha semmester och ta det lugnt och göra inget särskilt, men jag har kommit på att jag nog har för mycket myror-i-brallanmentalitet för att göra ingenting. I need my projects. Inte konstigt att folk som är arbetslösa blir deprimerade, det är liksom inte ett normalt tillstånd att göra ingenting.

Projects, ja. Sommaren började ju med att vi flyttade om barnens rum och fixade och rensade, och nu har jag kommit på att jag vill måla panelen och tapetsera om i köket. (Eller jag och jag...Mamma och lillebror. Själv är jag den ohändigaste som finns i hela världen). Så behöver vi köpa ny spis också.

Och köksstolar.

Ja, ni hör ju.

Eller så behöver jag helt enkelt lite semester långt bort härifrån. Vi har ju fortfarande inte riktigt bestämt oss om vi ska åka någonstans eller inte. För: Skönt att komma ifrån Mot:...Men ändå himla skönt hemma och bara göra dagsutflykter.

Eller så har jag bara tittat på för mycket bilder på Stureplansbrudarnas bloggar där de sitter i en båt i Medelhavet alternativt dricker drinkar i Båstad. Lätt att få sommarpanik då. Note to self: Du har inget båt i Medelhavet. Skärp dig.

Så, nu har jag skärpt mig och går ner och börjar laga lunch istället.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0