Konsten att göra av med pengar:

Inte jobba.

Alltså vara ledig. Alltså ha mer tid att gå i affärer plus köpa Aftonbladet var och varannan dag för att ha eftermiddagsläsning och billiga dvd:er och diverse bilagor plus äta mer mat plus tycka det är alldeles jättenödvändigt att köpa nya kaffemuggar.

Idag har jag köpt:
  • Fyra snygga kaffemuggar, två tavlor som jag ska ge bort i present samt en bebispresent
  • Vätskeersättning från Apoteket
  • En bag-in-box med vitt vin
  • Varsin videofilm till barnen ("Barbie" och "Babar"), skorpor, baguette, sockerdricka (Sjukdag, remember. Uppvispad sockerdricka is the shit), TIdningen "Glamour" för att man fick ett linne och Aftonbladet med "Sofis mode".
Allt detta kunde jag egentligen klara mig utan. Flera, flera hundra åt skogen.

Men ändå inte, jag har ju semester. Då måste man få lyxa. Visst?

Kommentarer
Postat av: Ullis

Ja lite bort kastade pengar med sockerdricka och vätskeersättning, för det funkar lita bra med helt vanlig saft på barn som har mycket diarrer eller kräkningar. Vispad sockerdricka gav man alltid förr, eller avslagen cola.

Vätskeersättning smakar illa.

Man ska ge barn de tycker är gott men i små mängder, det är alltid bäst. ta det du har hemma, spar pengarna till nått annat roligt än att lägga ner det på sådant som bara kommer att bli kvar.



SSK

2008-07-09 @ 23:02:55
Postat av: Maria

Jo, så sant.

Fast Stella tycker det är gott med uppvispad sockerdricka, så det blir ju lite guldkant på sjuket =)



(Sjuket? Kan man säga så? Sjukdagen kanske låter bättre..?)

2008-07-09 @ 23:07:09
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Ulla Karlsson

Tack för igår. Det var "A Lovely Day Out" i Tierp. God mat och trevligt umgänge med familjen. Justa affärer också. Hoppas Stella har kryat på sig. Nu är det bara att vänta och se om vi klarar oss.

Vi fick lite grejor med oss från IKEA också!

/Ulla

P.S. Du kom väl ihåg att köpa duschflaska till rosorna?? D.S.

2008-07-10 @ 08:50:18
Postat av: Maria

Nä, glömde visst duschflaska...Du ser vilken trädgårdsrookie jag är =)

Ska köpa idag!

2008-07-10 @ 10:21:04
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0