Nära döden- upplevelse

Eller "Somliga straffar Gudarna med en gång".

Jag hämtade upp Erik och kidsen vid tågstationen i förmiddags.
Erik: Åh, är det Bilen?!
Jag: Ja, snygg va? Och bara tjugotusen kostade den, köpte den ju av pappas kompis, och den går hur bra som helst och bla bla bla...

Jo, men visst. Jonas körde till däckverkstaden i eftermiddags för att kolla om vi behövde byta ut två däck och då visade det sig att ena hjulet var ungefär två millimeter från att krascha på grund av någon slags hjulinställning (Ja, fråga mig inte, jag vet ju knappt hur olika bilmärken ser ut...) som inte var som den skulle. Så där som i att vi kunde fått punktering vilken sekund som helst då jag kört om ungefär två hundra långtradare på E4:an de senste veckorna.

Hur scary är inte det?!

Very scary. För att inte prata om hur very irriterande det är att inte kunna ta bilen till Borlänge i morgon. Jäääääävla skit. Man blir faktiskt bortskämdast i världen av att ha bil. Nu måste vi:
  1. Packa in Stellas presenter på något smart sätt, eftersom hon fyller 6 år på måndag då vi fortfarande är hos mormor och inte får se presenterna i förväg
  2. Packa resten av kläderna
  3. Få med oss packning, vagn, extra bilkudde (Mormor har en redan), barn och annat smått och gott och promenera till stationen
  4. Ta ett Upptåg till Gävle
  5. Ta oss på något sätt vidare till Borlänge, helst utan att bli ruinerade. Tankade upp bilen igår just för att kunna åka fram och tillbaka till Borlänge
  6. Tänka bye, bye spis (Kanske. Kanske skrapar vi ihop några tusen extra. We'll see)
  7. Ta oss tillbaka hit på måndag
Förhoppningsvis får vi tag i en kille i Örbyhus som kan fixa bilen nästa vecka, annars måste vi vänta till 18 augusti då hjulinställnings- killen här i stan har slut på sin semester. OK, inte största problemet i världshistorien, lite självdistans har man ju, men ändå.

Ni vet när man har en sån där kliande, irriterande känsla att en massa saker stör en fast man inte riktigt kan sätta fingret på vad? Sån känsla har jag just nu. Typ att det enda som surrar i mitt huvud är att bilen är paj, jag börjar jobba om en och en halv vecka, jag och mamma ska fixa köket nästa vecka och jag har fan inte den blekaste aning om hur man målar en panel, Stella ska ha Big Barnkalas nästa lördag, jag vågar inte prova mina Cheap Monday- jeans för att jag är rädd att inte kunna knäppa knappen, tänk om jag inte är snygg nog på bröllopet på lördag...

Osv. Förstår ni känslan? Kan ni inte skriva om era kliande problem, så går jag ner och dricker mig full på något och ser "Ghost whisperer" så länge?

Bra, så gör vi! Kom igen, nu. Let it out.

Kommentarer
Postat av: brorsan niklas

tjena. tråkigt med bilen. jo det är väl lätt att bli lite bortskämd, men du, det löser sig alltid. nog fixar ni att åka tåg, det har ni ju gjort i alla år förut. hoppas ni får kul på lördag. vi ses på söndag. kram kram

2008-07-31 @ 20:54:05
Postat av: Maria

Niklas: Tack!! Ja, jag vet, tåg funkar ju alltid, men fatta vad snopet. Bil is the shit, you know =)

Kram, kram!

2008-07-31 @ 20:57:51
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: mollya

kram. det är det enda jag kan säga.. efter regn kommer sol. oftast

2008-07-31 @ 22:46:52
Postat av: Kråkan

Har ni kört hela sommaren så funkar det säkert en gång till till borlänge . om ni inte törs det så kan ni iallafall ta den till stationen.

om det är fel på framvagnen så känns det!!! Bilen drar till höger el till vänster, och det känns ordentligt, behöver inte vara bil snille för det............

2008-08-01 @ 23:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0