Hemmafix

Jag har nyss druckit kaffe och ätit rabarberpaj med glass, och på förmiddagen medan Leo sov och Stella var ute och lekte med grannbästisen så städade och rensade jag alla köksskåp.

Vab-dagar har sina fördelar.

Efter lunchen stoppade jag i Leo en rump-Alvedon och packade sedan in barnen i bilen för att åka och köpa glass. Mindre roligt var det att min rektor kommer in i affären när vi stod i kön. "Hej, hej, här står jag och skolkar", liksom.

I och för sig hade Leo rätt feberblanka ögon (Fast det kanske det bara är föräldrarna som lägger märke till?), och som tur var även snor rinnande ur näsan. Visste att det var bra att glömma näsdukar.

Så hann vi prata lite jobb där i kön också, plus att min mentorskollega har ringt från jobbet två gånger, plus att jag pratade med en förälder i nästan tjugo minuter i morse om det jobbiga igår. Så nu känns allt back on track igen.

Nä, nu ska jag gå och leka lite med smådjuren med Leo. Pax för att vara Fifi eller elefanten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0