Aha, aha, lay your love on me

Eftersom jag bara leder pass varannan lördag, så hinner jag nästan glömma bort stegen emellan. Dessutom känns det alltid jobbigt några dagar innan, sådär som i "Ååååh, måste jag träna på lördag? Och så måste jag bestämma låtar och repetera stegen, suck"

Men framåt fredagkvällen ersätts gnällspiks-rösten i huvudet av en hurtig "GUD vad kul att träna!"-röst. Och när jag kommer dit på lördagförmiddagen så är det ju alltid helt fantastiskt kul.

Dagens musik:
Uppvärmning och konditionsdel: Aeromix 58. Första låten är "Roses are red" med Aqua, sedan fortsätter det med roliga gamla 90-talshits. Tänk Pandora. Tänk Haddaway med "What is love". Tänk E-type. Så förstår ni.
Finallåt 1: BWO med "Lay your love on me", uppspeedad till högre Bpm och med anpassade steg. Weho!
Finallåt 2: Charlotte Perelli med "Hero". Det var nästan så att man såg glitterklänningar istället för träningskläder.
Armhävningar och sit-ups: Nordman med "I lågornas sken"
Stretch: Sibel och Sannas ballader.

Ja, ni hör ju! Är jag världens bästa aerobicledare or what?!

(Och världens sämsta Bodystep-ledare. Men det behöver vi väl inte berätta för någon?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0