Dyraste fikat i värlshistorien

Waynes Coffee i Forumgallerian:

2 Apelsinmer (OBS! Liten med sugrör, ej PET): 25 kr/st
1 Kaffe Latte: 35 kr
3 Brownies: 29 kr/st

Totalt 172 kronor. När vi väl slagit oss ner i fåtöljerna kom jag på att barnen hade blivit lika glada för McDonalds-fika, men, men. Mamman med mottot "Allt lyx är bra lyx" blev allt lite gladare över dyr-fikat.

Fast det är ju som jag brukar säga. Pengar har aldrig varit några problem.

(Eller ja, jag brukar ju inte direkt säga det. Och pengar har visst varit problem. Men visst är det en kul sak att säga? Tänk er på ICA.

Kassörskan: Det blir 954 kronor
Ni (Med ett litet skratt): Jaha ja. Jaaa, du vet, för mig har ju pengar aldrig varit några problem. Här, vi säger tusen jämnt.)

Kan vi inte börja säga det lite oftare? Idag har jag till exempel köpt mjukgörande hårcreme, Hello Kittty- strumbyxor, Hello Kitty- linne, Byggare Bob- strumpor, servetter, snygga glasunderlägg med ugglor från Åhléns, kylskåpsmagnet med Jan Stenmarck-motiv från Designtorget.

Men ni vet, pengar har ju aldrig varit några problem, så jag tar shoppingen med ro.

Kommentarer
Postat av: Camilla

"Äh, drabbar bara ju ingen fattig" brukar jag alltid säga när det är nåt som är dyrt... och så shoppar jag på som vanligt. Är inte pengar till för att rulla?
Kram

2008-03-29 @ 10:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0