Maria 20 år: Hm...Vilket arbete är mest slit för minst pengar?

Rolig krönika i Metro idag, om en tjej i tjugoårs-åldern som efter dokumentären 9A insett att hennes gamla lärare faktiskt var helt fantastiska. Trots fula chinos och kaffe-andedräkter.

(Här måste jag bara få flika in att jag inte äger ett par chinos. Och kaffe brukar jag dricka vid två, när kidsen slutat)

Var var jag? Jo, roliga krönikan, ja. Bland annat skriver hon: "Jag hyser den största respekt för dessa människor som skuldsatt sig över öronen för att varje dag vara i ett hormonöverfyllt helvete, och det till en underbetald lön."

Hm...Hon har en poäng. Hur tänkte jag där, liksom?!

Fast det hormonfyllda helvetet är rätt trivsamt ändå, för så hemska är de inte. Tvärtom är faktiskt de flesta ungdomar alldeles, alldeles underbara. Och om det någon dag är någon som inte är det, så kan man åtminstone skratta åt eländet ihop med roliga kollegor.

Eller tänka: Höstlov, jullov, sportlov, påsklov, sommarlov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0