One loppis down...

Two to go.

Fortfarande inget barskåp. Däremot pussel till Stella och smårostig, röd skottkärra till Leo. Han spatserade stolt ut från affären körande på sin nya skottkärra. Vem var det nu som sa att man inte kan köpa sig lycka?

Däremot måste jag bara få vara lite politiskt korrekt. Jag är den första att erkänna att jag gillar att shoppa, absolut, men loppis-affärer ligger på min topp tre. Om det nu redan finns så mycket saker i världen, varför slösa på resurser att köpa nytt hela tiden? Femtiotalsmöbler is the shit, och begagnade leksaker duger bra ibland också.

(Därmed inte sagt att det inte ska bli kul att gå på Lagerhaus mm på Kupolen imorgon...)

Nu ska vi äta lunch, sen ska barnen vara hemma med mormor och jag ska åka till de resterande två loppis-affärerna (Hoppas, hoppas, hoppas...). I eftermiddag ska vi åka till två av barnens favoritkompisar i hela världen, min kusins barn.

Meaning att barnen leker snällt medan jag sitter i soffan och dricker kaffe och pratar med kusins sambo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0