Påskgodis

image201

Förra året gömde vi påskägg med godis under sängen till Stella, och sa att det var påsk-haren som lagt det där. Mysigt. Dock glömde jag att köpa påskägg i år, så de fick varsin halva (Hade ett stort ägg kvar från förra året) med godis i efter maten bara. Dessutom tror de stenhårt på Tomten, mina barn, så att köra med påskhare också är kanske att overdo it?

Eller inte.

Stella: Va, har vi fått godis?! Vem har kommit med det?

(De är ju vana att vi åker och handlar lördags-godis efter maten)

Jag (Hör mig själv säga): Påskharen
Stella och Leo: Ooooj! När kom han med det?
Jag: Eh...Jo, när ni sov så la han det i hallen, och sen tog jag det i morse innan ni hann se
Stella: Jaha. Vad bra att påskharen kom!

Fast ju mer man tror på desto bättre, är min teori. Förstår inte riktigt föräldrar som tar med sina barn till affären och låter dem välja julklappar själva för att det "är taskigt" att lura i dem att Tomten finns. Vaddå taskigt?

Snarare taskigt att ta bort magin från barndomen. Själv älskade jag påskafton när jag var liten, för då låg det alltid ett påskägg med godis under sängen när jag vaknade. Skulle jag göra så med mina barn skulle de dock bli så sockerchockade av godis före frukost att de inte skulle bli sig själva på flera dagar.

Påskäggs-halvor med godis efter maten är också bra.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vaddå, finns inte påskharen och tomten??!

2008-03-23 @ 21:50:45
URL: http://www.tv3.se/days

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0