TV-dilemma

Ikväll blir det så där svårt att välja TV-program igen.

Glammig, rolig och lyxig ex-wife i LA på femman vs. pratiga, bråkiga nior i Malmö som har lektioner.

Hm...What to SEE, what to SEE. Äsch, får nog bli lyxen på femman ändå. Om några fler också väljer det och sen ångrar sig, så kan ni få komma till mitt jobb anyday och uppleva 9A live. PÅ RIKTIGT!

Ja ba lever värsta kändislivet ba.

Fast mina elever är duktiga utan kameror och super-pedagoger. Dessutom måste jag erkänna att jag stör mig lite på 9A- dokumentären. Det är för mycket ödesmättad pratröst ("Niorna på skolan hade ALDRIG hört talas om intagningsbetyg till gymnasiet". Ursäkta, men vilken planet har de bott på?) plus att det är för enkel problematik.

Ah well. It's good TV. Resten styr jag upp sen när jag blir rektor. Eller skolchef. Eller utbildningsminister. Eller vad det nu blir...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0