En aning förvirrad

Alla de här lediga dagarna gör att man blir rätt lost. I bilen på väg till Valbo:

Jonas: Jag trodde att du skulle jobba idag?
Jag: Nä, jag är ledig. Tror jag. Om jag skulle ha jobbat så skulle de ha ringt, va?

Imorgon är det lördag. Tror jag. Och jag är ledig både imorgon och en dag till. Väl?

Tur att det snart är sommarlov. Då är jag ledig jämt.

Terminen som är kvar går mest ut på att hinna med allt man ska mellan praovecka för sjuorna, studiedagar, 6 juni- dagar och uppträdande i aulan. Jag menar, idag köpte jag ett linne till examen. Hur märkligt är det inte att terminen snart är slut?!

Svar: Väldigt märkligt. Tyckte det var nyss mina darlings till sjuor var på besök på skolan, och det var visst ett år sedan. Där ser man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0