TGIM

Söndag kväll:

Fiskbulls- och potatismiddag till trötta barn som varit ute hela dagen. Dusch och hårtvätt, barnen bråkar om vem som ska hålla i duschslangen och Leo får schampoo i ögonen. Stella sur och otålig för att hon vill gå ut och leka igen.

Stella går ut, jag och Leo har söndagsmys med några våfflor från frysen och glass.

Jag: Då vet du att du inte hinner få glass om du går ut?
Stella: Jaaaa

Senare på kvällen när vi ska gå in (Leo fick hänga med ut för att hämta Stella) får Stella stora psykbrytet för att hon kommer på att hon inte fick smaka nya drottningsylten. "ÅHHHH, jag kommer AAAAAALDRIG att få sylt, buhuhu".

Vi går in, de får varsin macka och lite mjölk, hinner inte plocka ihop kläderna och leksakerna i hallen, godnatt- bok, kommer på att kläderna på torkvindan hänger ute i regnet men orkar inte hämta dem (Lite regn har väl inga kläder dött av, va?), nattning.

Nu ska jag gå ner och titta lite på röran och tänka på min princip: "Det som ligger på fel ställen när barnen har somnat får ligga kvar där till dagen efter".

Imorgon är det måndag. Om ni trodde att detta skulle bli ett gnäll-inlägg om att jag ska åka till jobbet imorgon, så...Well, trodde ni fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0