Får man citera andras bloggar?

I så fall gör jag det nu. Från Pernilla Wahlgrens blogg, som jag brukar läsa ibland när jag har tråkigt. Fast det här var faktiskt så kul att jag fnissade högt i min ensamhet:

"Vet ni vad min OTRRROLIGT pinsamma storebror gör sen?!

Jo, medan jag är snäll och går och handlar fika åt oss, så tar han min mobiltelefon när jag inte ser, och sänder iväg detta meddelande till ALLA i min telefonbok.... :

"Hej. Jag sitter lite illa till ekonomiskt. Några gamla skulder som spökar. Kan du vara bussig och låna mig lite pengar? Mvh Pernilla." ..................................

Så när jag intet ont anande kommer tillbaka med kaffet till vårt bord, börjar det pipa som fan i min telefon och det bara ramlar in sms...

"Oj då din stackare. Hur mycket behöver du?"

"Menar du allvar? Är det så illa?"

"Vad fräckt att fråga mig som knappt känner dig!" etc, etc.....

Först fattade jag så klart ingenting. Men när det väl gick upp för mig vad han gjort, så fick jag sån panik och bara NEEEJ! Fattar ni att jag skämdes jag så jag höll på att döööö! Samtidigt som jag skrattade så mycket att jag fick ont i magen!!

Det var bara att skicka ut ett mass-sms till samtliga berörda och förklara min käre brors sjuka humor ha, ha.

När jag väl samlat mig, fikade vi klart och så småningom var det dags för Nicke att gå.

När han precis gått utanför dörren på cafét, så börjar plötsligt någon skrika BAAAAJS vid vårt bord....!??

Alla vi som sitter kvar tittar skrämt på varann.....?

- BAAAJS! låter det. BAAAAJS!! BAAAAAAAAAAJS!!! Det låter allt högre och högre och folk som sitter vid borden runt omkring börjar vända sig om och tittar irriterat på oss, och undrar vad det är som händer vid vårt bord...?!

I detta skede har jag redan förstått vad det är som låter....

Min käre bror hann även med att ändra min ring-signal, när jag inte såg....!

Den spelar inte längre "The feel good song" när man ringer, utan den SKRIKER - på absolut HÖGSTA volym - BAAAAAAAAAAJS!!!!

Så nu står han där utanför caféfönstret och ringer tll mig och skrattar så han kiknar åt att han ÄNNU en gång lyckats göra bort sin lillasyster idag...!"


Hahahaha. Don't ever låt din mobiltelefon hamna orätta händer. Just detta tema kan man prata om hur länge som helst, fatta hur roliga saker man kan mass- sms'a från andras mobiltelefoner. Och hur pinsamma människor meddelandet kommer till...

Man tar ju sällan bort telefonnummer från mobilen.

Kommentarer
Postat av: Terése

HAHAHAHAHAHAHA. osv.



Tack för citatet. Jag hade missat det annars.

2008-10-26 @ 21:49:21
URL: http://mellisplace.blogspot.com
Postat av: Åsa

hahaha jäättte roligt juh! Fast det gäller att man väljer vem man ska skoja med. Vi skickade ett anspråkslöst meddelande från en killes mobil till några slumpvis valda nummer - och han blev jätte arg. Den killen hade verkligen inte humor... Men det hade vi, moahahhaa...

2008-10-26 @ 21:53:31
URL: http://frokenasa.blogg.se/
Postat av: loly

Får och får: det bästa netikettsmässigt är ju att lägga in en länk.

Enklare för mig som inte läser pw annars också ifall jag vill hitta dit och läsa mer.

2008-10-26 @ 22:31:42
Postat av: Honung

Men herregud! Det där är något som min bror skulle kunna göra vilken dag som helst. Men jag är ju inte kändis, så det gör inte lika stor skada. :)

2008-10-26 @ 22:38:00
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0