Måndag kl 16.53

Lång och rätt jobbig men ändå kul dag på jobbet. Hämta på dagis och fritids. Småprata i bilen på väg hem. Just nu är Stella ute och leker med grannkompisarna, medan Leo sitter på golvet i vardagsrummet och leker med tågbanan med ytterligare en grannkompis.

Strax ska jag gå ner och laga fiskpinnar och pulvermos.

Är lite trött men inte så farligt. Och eftersom jag inte vill tillhöra generation Gnällapa (Haha, visst måste man älska namnet?!) så tänker jag nu skriva en liten lista på vad jag är tacksam för just denna måndag:
  • Jag har tak över huvudet
  • Jag ska strax få äta middag
  • Jag har friska och glada (För det mesta...) barn
  • Jag är kär
  • Jag har ett jobb, och dessutom ett som jag trivs himla bra på
  • Jag har fina vänner
  • Jag ska se ett avsnitt "Ghost whisperer" ikväll efter att barnen somnat
  • Barnen har kompisar på dagis och skolan
  • Jag har kompisar på jobbet
  • Jag har hyfsat bra med pengar (Inte som i "Pengar har aldrig varit något problem", men i alla fall som i "Om jag vill kan jag köpa Brämhults svindyra färskpressade juice ibland när jag handlar". Och det duger bra åt mig)
  • Mina släktingar mår bra
  • Jag betalar alltid räkningar i tid
Ja, något sådant. Hur ser er lista ut?

Kram och häve a bra måndageftermiddag!

Kommentarer
Postat av: Chrillan

Kram på dig med! Vi har det allt bra!

2008-10-06 @ 17:22:30
URL: http://bamman.blogg.se/
Postat av: AnneliH

ler jag fick en "flash-back" och såg mig själv mellan raderna.

Jag kan instämma i Tacksamhetslistan förutom jobb och Ghost Wisperer (inget jag kan se på tyvärr...för blödig :/)

Ha en bra kväll!

2008-10-06 @ 17:44:20
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: Anonym

http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=1458

2008-10-06 @ 18:18:31
Postat av: Honung

Jag har Skalman. :)

2008-10-06 @ 18:31:46
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0