Oups

Skärmen på laptopen är alldeles mörk och dimmig, så där som att man ser genom alldeles för starka glasögon. Skitdator. Eventuellt kan det också ha blivit nåt fel på skärmen för att jag råkade damma den förut...Måste fråga Jonas.

Eller nä, förresten.

Jag säger bara att datorn har blivit lite konstig.

Måste snart sluta skriva nu, får ont i ögonen av att försöka se vad det står. I alla fall är hela övervåningen städad och dammad (Vissa saker kanske mer än de borde...), golven dammsugna och barnens rum städade. Ny regel på barnens regeltavla: "Städa sitt rum fredag och söndag innan man får leka med kompisar". A very good regel, måste jag säga. Vi har dessutom ätit schnitzel och ris till middag och sett film som vi lånade på bibblan efter dagis- och skolhämtning kl ett.

Nu ska jag natta barn, och sedan tror jag att jag ska göra ett utbrändhetstest. För det mesta är det kul att vara arbetslagsledare, men ibland känns det som att man bär på tolv personers samlade stress på sina axlar (Typ). Plus omdömesskrivande. Plus utvecklingssamtal. Plus allt skrivande jag måste göra för handledarutbildningen. Plus allt annat allmänt planerande och fixande.

Test:

Känner du dig utbränd?
  • Ja
  • Nej
Är du sjukskriven för utbrändhet?
  • Ja
  • Nej
Jag svarade nej på båda, vilken tur, då klarar jag mig ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0