Såhär är det att vara lärare:

Ärligt talat, vissa dagar (Dock händer det väldigt sällan) känner man bara för att skrika "NU SKITER JAG I ER, BORTSKÄMDA UNGJÄVLAR!!" och storma ut ur rummet och söka jobb på Hemköp.

Andra dagar, som idag, åker man hem med en lyckokänsla i magen och ett leende på läpparna efter att ha fått vara med bästa ungdomarna i hela världen under dagen samt ha fått höra fina saker.

Snälla saker sagt av elever slår...Ja, det mesta faktiskt.

Sveriges ungdomar, mycket bättre än sitt rykte. Jag lovar.

Och Jan Björklund kan dra åt skogen med sina deprimerande skoluttalanden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Först trodde jag det var dina egna ungar du menade, men när du började prata om att söka jobb på Hemköp fick jag läsa om inlägget från början igen...! Det blev genast mycket mer förståeligt då! Man är lite trött såhär på kvällen...



Eller man kanske söker jobb på Hemköp som standard när ungarna är bortskämda, vad vet jag?

2008-10-07 @ 21:39:47
Postat av: Chrillan

Håller helt med! Jobbet må vara slitigt, men ungarna gör det värt det! Fast jag träffade en jobbarkompis idag som berättade att nya sjuorna klättrar på väggarna och beter sig som apor. Skönt att slippa det. Beror iofs på att det är knas med personalen, sånt smittar av sig direkt...

2008-10-07 @ 22:35:19
URL: http://bamman.blogg.se/
Postat av: J

Jag håller med totalt =)

Förutom en ungjävel. Fan va jobbig han var det lilla kräket.

2008-10-07 @ 23:12:00
URL: http://kreftans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0