Har ni hunnit kolla bilderna på huset?

Visst är det så fint att man nästan får ont i magen?

Fast jag kan inte låta bli att undra varför folk säljer sina hus när jag kollar Hemnet, och så fort jag ser ett renoverat och fixat hus så tänker jag "Jaha! De ska säkert skiljas"

Vet inte varför. Ett tics jag har bara. Tur att jag aldrig går på husvisningar, jag skulle säkert få Tourettes light och fråga säljare till höger och vänster om de blev så osams under renoveringen så att de varken pratar eller ligger med varandra längre.

Och ett nyrenoverat skilsmässohus känns liksom...Tja, dålig karma eller något. Och ett gammalt hus skulle jag inte kunna köpa heller, för där kanske det spökar på riktigt. Dessutom måste huset ha ett bra läge. Plus att det ska vara fint men inte så dyrt.

Slutsats: Finns det då några hus kvar att köpa? Antagligen inte. Känns som att vi får bo kvar i tuschhuset. Ja, ja, det är inte så dåligt det heller. I like vårt fina, gula lilla parhus, det gör jag.

Hoppas bara Cicci kommer på besök från Spanien snart, så att vi kan stå och säga "Å ena sidan..." och "Å andra sidan..." medan vi tittar runt i huset. Hon är nämligen också expert på compact living, och vi har flyttat många möbler i tankarna i våra dagar...

Kommentarer
Postat av: Christin

Nej, nej, det där är inget skilsmässohus! Det där är ett uppköpt hus av nån som kan renovera, som sen säljer det för skitmycket pengar. Dock var det ett väldigt vettigt pris, särskilt nu med de låga räntorna. Fast jag funderar på vart man stoppar in ett eventuellt tredje barn: i den rymliga klädkammaren i DET huset, månne?

2009-04-13 @ 22:56:53
Postat av: Maria

Chrillan: Sant, sant. Du är klok, du. Skönt, då sparade jag in en och en halv miljon bara sådär =)

2009-04-14 @ 18:26:40
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Cicci

I'm on my way!

2009-04-15 @ 21:59:18
URL: http://grancanariamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0