The simning

Det var motionssim igår, så när vi kom in i simhallen var det släckt med värmeljus överallt, och de spelade lugna 90- talslåtar ( Typ "Wind of change") på en stereo.

Jag: Amen gud vad bra!
Kompis: Ja, helt fantastiskt! Och musik!
Jag: Och värmeljus! Och motion!
Båda: Åhhhhhhh!

Så börjar vi simma.

Jag (Efter fem simtag): Hur långe ska vi simma? Antal längder eller efter klockan?
Kompis: Efter klockan, va? Ska vi gå upp sju?
Jag: Låter bra, det är ju faktiskt så tråkigt att man kan dö att simma
Kompis: Åh, vad skönt att du sa det! Skittråkigt är det

Haha. Fast skönt, som sagt. Efter badet bastade vi i över en halvtimme, och när vi kom hem hade Leo redan somnat och tjejerna (Stella och kompisens dotter) satt och tittade på Let's dance och åt chips. Tänk om man kunde ha det som fredagstradition att simma, oh my God vilket underbart liv. Fast Jonas jobbar varannan fredag, och min kompis jobbar typ varenda fredag i vanliga fall, så det är ju kört.

Fast kanske att jag kan ha som tradition att simma varannan fredag, fast med olika kompisar? Hm, värt att fundera på.

Nu ska jag bädda färdigt sängarna, och sen ska jag gå ut med kidsen och skotta snö och bygga snöstad. Ska även passa på att ta ut Leos traktor, så får han ha den i garaget sedan. Leo fick en traktor från Biltema från Tomten (Mormor), en stor traktor som är hur rolig som helst. Problemet är att den även är hur stor som helst, så den tar upp ungefär halva nedervåningen.

Ja, ungefär alltså. Har tänkt att han får ha den som utetraktor i vår och sommar, men med skottad gård kan han nog börja ha den som utetraktor redan nu. Och vi kan röra oss i huset. A win- win situation.

Ha en bra lördag, Darlings!

Kommentarer
Postat av: Cicci

Vad härligt att du ringde! Nu går jag och trallar hela dagen!!!

2009-02-07 @ 15:20:10
URL: http://grancanariamamman.blogg.se/
Postat av: Maria

Cicci: Jag med =)

2009-02-07 @ 15:38:11
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Läs gärna min blogg:)

2009-02-07 @ 15:40:29
URL: http://twwinie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0