Trivsam jobbdag

Idag har varit en sådan dag när allt bara flyter. Ni vet. Lugna barn, trevliga lektioner, massa kunskapande (Fantastiskt verb, visst?) och lust att lära. Som det så fint heter.

Andra dagar är det galna elever och lärare som allvarligt funderar på att säga upp sig och söka jobb på ICA (Förut var det Hemköp, men sedan de förhatliga röda lapparna nämner vi inte ens ordet. We hate Hemköp). För två veckor sedan var det jag. I måndags kollegan M.

Men inte idag! Idag vill jag inte säga upp mig. Idag vill jag jobba som lärare for ever and ever och sitta vid katedern och se på hur de fina barnen arbetar hårt.

Viktigt att spara dessa dagar i en speciell plats i hjärtat, och plocka fram de jobbigare dagarna.



Kommentarer
Postat av: loly

Röda lappar?

2009-10-08 @ 22:25:18
URL: http://[email protected]
Postat av: Maria

Loly: Ha ha. Ok, alla kanske inte inte vet vad helvetes- lappar från Hemköp är? Se ovanstående länk. En rabatt- lapp som våra busigaste kids (Fast man ser aldrig vilka det är, såklart) klistar överallt. Och då menar jag ÖVERALLT.



Som sagt. I hate Hemköp. Faktiskt så ska jag aldrig mer handla på Hemköp igen så länge jag lever. Amen =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0