Om mindre än två veckor bor vi i ett nytt hus!

Overkligt och helt crazy. Men himla roligt. Tänker saker som "Nu är det sista gången jag städar innan flytten" (Förutom flyttstädningen, då. Of course), "Nu pckar jag ner de här glasen och de kommer ALDRIG mer att stå på den här hyllan" och "Jag kommer aldrig mer ha en sommar på den här altanen".

Lite sorgligt.

Trots allt har vi ju trivts himla bra här. Men stort hus, fina trädtapeter och egna rum till barnen smäller nog ändå högst.

Huset börjar sakta men säkert gå från ett bygge till ett hem. Idag dammsög jag till exempel vardagsrummet och matsalen (Som ska slipas och lackas i veckan) med findammsugaren. (Det vill säga den vanliga dammsugaren och inte den gamla, som efter denna renovering kommer att dö stora dammdöden och begravas på soptippen) (Innan hade vi den att dammsuga bilen med) (Vilket händer ungefär en gång om året) (Så eventuellt kan dammsugaren ha dött av arbetschock?).

I veckan kommer vårt sovrum att tapetseras med den här tapeten:



Visst är den fin? Den ska vara bakom och framför sängen, och på sidorna vita tapeter.

För övrigt håller jag tummarna att vårt badkar ska levereras i tid. Sjukt irriterande med fina tapeter och ingen duschmöjlighet, liksom. En annan liten renoveringsdetalj är att köket ser ut som kriget, med nedrivna gamla tapeter och hemskt golv. Vi har köpt klickgolv, men jag vet inte, jag. Vågar man sig på att såga och trixa dit golvet själv?

Det ser ju enkelt ut på alla reklamer. Det gör det. Vi skulle också behöva få upp vita, liggande bröstpanelen, som nu står i arbetsrummet/ gästrummet och bara väntar. Jag har dock sagt till den att bara vi får: 1. En bra såg 2. Ett vattenpass (Faktiskt otroligt orutinerat att äga ett hus men inget vattenpass. Jonas ville köpa ett på loppis för tio kronor för något år sedan, men han fick inte för mig. Det påminner han mig om fortfarande. Most likely kommer detta att vara på hans "Saker jag ångrar i livet"- lista så länge han lever. Till mitt försvar kan jag säga att han innan det ville köpa en gammal diabildsprojektor (Hallå?) och att vattenpasset såg himla skruttigt ut. Nåja. Detta om detta, som min gamla mellanstadiemagister brukade säga) 3. Klickgolvet på plats samt 4. En dag över så ska den få komma upp på väggen.

Förhoppningsvis får vi upp dessa paneler innan barnen flyttar hemifrån.

I övrigt har jag inte hunnit skriva någon planering än (Nu pratar jag alltså jobb) och på tisdag skulle jag behöva åka tidigare för att hinna måla lister innan tapetsering. Plus att det är himla mycket jobb med nya grupper, nya elever, ny mentorsklass och ny mentorskollega. Om två veckor skriver jag "Hej, nu har jag flyttat" eller ""Hej, nu är jag utbränd". Fast jag satsar på det första. Lite positiv stress gör så att man känner att man lever. Eller hur man nu brukar säga?

Puss och kram, alla Fina, och hoppas att ni har det bra på jobbet/ skolan/ solstolen!

Kommentarer
Postat av: Case

Klickgolv fixar du själv!! Jag gjorde det med min pappa när jag va 15, å han stod bara bredvid och instruerade. Lycka till!! :)

2010-08-16 @ 07:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0