Renoveringsrapport

Vi är klara för den här gången och satan i gatan vad vi har slitit. Jag har varit i huset i tio dagar i sträck. Eller ja. Jag har ju åkt hem och sovit emellanåt. Kanske hunnit slängt i mig något att äta. Och i och för sig var jag och Stella i Uppsala på onsdag förmiddag och hämtade panel till köket. Lyxigt att slippa målarkläder i några timmar.

Men förutom det. Så har vi fixat och donat.

Och det har blivit så snyggt! Klart hittills är:

  • Leos rum (Lister målade och väggar tapetserade. Gammal heltäckningsmatta bort)
  • Lilla hallen mellan barnens rum (Heltäckningsmatta bort, väggar slipade och lister målade. Tapetsering blir nästa vecka
  • Stellas rum (Lister och tak målat, väggar tapetserade)
  • Vardagsrum (Lister och tak målade, nytt innertak byggt i vinkelrummet, väggar tapetserade varav en är en fondvägg med trädtapeten. The trädtapet! Blev så helt fantastiskt, otroligt snyggt att jag tror att jag kommer att dö en smula varje gång jag ser den. Vilket är typ jämt eftersom det är rätt öppen planlösning. Strålande!
  • Kök (Lister målade, köksluckor lackade, ful hylla borttagen så att arbetsbänken blev längre)
Dessutom är de fula, gamla platsbyggda garderoberna i vårt sovrum rivna, så nu behövs det fixas till där innan rummet kan tapetseras. Jag hoppas att det rummet och köket hinns med att tapetseras (Köket ska även få nytt golv) innan vi flyttar in om tre veckor.

Jag känner mig som en blandning mellan "Arga snickaren" (Vad gäller effektiviteten) och han den där snälla projektledaren i "Extreme home makeover" (Jag är ändå rätt sympatisk trots renoveringstakten).

Förutom ovanstående har vi haft hantverkare där som ska göra om ena badrummet.

Faktiskt fantastiskt roligt att fixa i ordning hus. Tror att jag har skaffat mig en ny hobby. Det ni!


Kommentarer
Postat av: Cicci

Du är såååå duktig!

Ser fram emot bilderna här på bloggen sedan!!!

Kraaam

2010-08-08 @ 09:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0