Jag och Ove Sundberg*

Jag och barnen pratar i bilen i eftermiddags på väg hem från stranden.

Stella: Är Arlanda det enda stället man kan flyga ifrån i Sverige?
Jag: Nä, det finns flera flygplatser. Det finns en i Borlänge! Och i Nyköping, där flög jag ifrån förra veckan. Och så finns det en i Göteborg. Och Malmö. Och Västerås. Och...
Leo (Avbryter): Mamma? Du behöver inte berätta mer nu.

* Ove Sundberg är den där jobbiga karaktären i "Solsidan". Han som kan prata i en kvart om årtal och semesterorter. Kände ett plötsligt släktskap med honom där i bilen... Tänkte att jag skulle förtydliga. Så att inte ni som inte sett "Solsidan" tror att jag drabbats av solstings- rubrikskapande.

Men å andra sidan.

Vem har inte sett "Solsidan"?

Läste att det kommer att bli en säsong två. Underbart!





Kommentarer
Postat av: Daniel W

Jag har inte sett Solsidan :)



//Daniel

2010-06-25 @ 10:12:49
Postat av: Cicci

Jag minns när jag hade en liknande utläggning om kål för dig och du avbröt och sa ungefär samma sak som Leo ;)

2010-06-25 @ 14:07:30
Postat av: Maria

Daniel: Oh my. Inte sett "Solsidan"?! Hur har du överlevt?! =)



Cicci: Haha, nu när du säger det så kommer jag ihåg kålkonversationen. Otroligt roligt. Vi kanske kan hjälpas åt? Du berättar om alla slags kål som finns och jag berättar om alla flygplatser i Sverige jag känner till. Jobbigt att bli avbruten, liksom =)

2010-06-25 @ 20:28:02
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0