Nästan galet lyxigt:

Att ha en ledig lördag utan Hemnetfoton- städning, garagestädning, visningsstädning eller någon annan städning what so ever. På sin höjd ska jag bädda sängen samt dammsuga bort fredagschips- smulor från vardagsrumsmattan.

En annan sak som inte är så lyxig utan snarare HALLELUJAH PRAISE THE LORD glädjestrålande är att mitt pass kom i torsdags. Mitt nya pass! Så nu har jag kunnat checka in online med kollegorna och flygresan i morgon känns plötsligt ack så mycket enklare.

Förutom mirakel- sms från polisen bjöd torsdagen även på solig utflykt med elever, spontanbesök av min fina kompis A som varit i Gävle och jobbat samt examen. Oh, underbara examen. Mina fantastiska nior fick betyg av rektor plus premier som var mer eller mindre tårframkallande varenda en. På kvällen gick jag på bal iklädd billig, blommig (Men himla fin) Lindex- klänning, svart kavaj och svarta heels i gladiatorsandal- modell.

Igår var det examen för Stella, och efter det åkte jag och jobbade några timmar. Lite skrivbordsstädning, lite höstplanerings- prat, lite hämta hem pass och utskriven biljett samt blommor och presenter från elever i torsdags. Igår kväll bjöd vi dagisbästisfamiljen på hemgjord pizza och vin- middag. Mysig start på sommarlovet.

När jag var mitt inne i all sista- veckorna- på- jobbet plus sälja- sitt- hus- stress kändes Irlandsresan mest som ännu en sak att bocka av i den mentala att- göra- listan, men nu har det sakta men säkert utkristalliserats en semesterkänsla. Tänk att jag flyger flygplan i morgon! Hotell, pubar, walk the streets of Dublin, roliga kollegor, sol (Förhoppningsvis), speak English, middagar, kanske lite shopping om det blir några pengar över. Faktiskt har jag ju sparat tusen kronor på att slippa göra ett provisoriskt pass.

Idag ska jag packa Dublinpackning till mig och Borlängepackning till barnen.

Och sa jag att jag har sommarlov?! Helt otroligt. Nionde augusti känns som decennier bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0