Solig semesteronsdag

I förmiddags packade jag in barnen och diverse andra saker (Badmadrass, pannkakslunch, badkläder, handdukar, bok) i bilen och åkte till ett av våra favoritbad (Inte det vid havet utan det andra).

Och jag säger bara: Ahhhhhhh. Vattnet var kallt som i en isvak (Typ), men ändå ack så härligt med årets första bad. Barnen var nöjda att bada, sola samt leka i strandkanten med alla medhavda sandleksaker, och jag hann nästan läsa ut min bok. Dessutom stod jag rätt länge med vatten upp till midjan och agerade simstopp åt dottern som nu nästan kan simma. Allt medan solen sken från en klarblå himmel.

När vi kom hem runt halv sex åt vi middag på altanen. Pasta och köttfärssås. Persilja från trädgården. Ett glas iskallt, vitt vin (För mig, alltså. Inte barnen).

Sommar! Freakin' fantastic.

(Men när ska hon egentligen berätta om Dublin?! Undrar ni. Snart, snart. Säger jag. Så fort det blir en regnig dag eller två. Och egentligen. Rätt bra att ha en cliffhanger, va? När det är sommarlov och det enda jag skriver om är badplatser, böcker och diverse tapetinköp. Ni orkar egentligen inte läsa, men tänker för er själva: Men jag MÅSTE ju! Kanske är det idag hon ska skriva om Dublin?!

He he.

And that is how your keep your statistics up)

Nu ska jag kolla om det är "Arga snickaren" ikväll eller inte. Troligtvis har det haft säsongsavslutning som alla andra program, men man vet ju aldrig. Är det slut överlever jag. Är det inte slut skriker jag "JAAAAAAAA" och njuter av ännu en onsdag med det underbaraste programmet ever.

Update: Nähä. Ingen arg snickare idag. Ah well. Vad är väl en bal på slottet? Dessutom blir jag most likely själv ett fall för arga snickaren inom ett år eller två i och med vårt köp av pepparkakshuset. Hrm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0