Amen Tysklands vinnarlåt, då!

Helt. Sjukt. Bra.

Bästa schlagervinnaren sedan... Tja. För evigt? Förutom att tjejen som sjöng var coolare än coolast (Stilen! Uttalet! Sångrösten! Sättet hon sa "Awesome" på när hon vann!) var låten verkligen så jäkla BRA. Gjorde att man bara ville ställa sig upp på vardagsrumsbordet och dansa loss.

(Men det gjorde jag inte, för Stella hade somnat i soffan med benen i mitt knä)

Jag ringde och röstade på Frankrike och Tyskland, och hejade sedan som en tok på Lena. Kul att Sverige gav sin tolva till Tyskland. Och faktiskt så gjorde det inte så mycket att inte Anna gick vidare. Vi slapp åtminstone skammen att komma på plats 24 eller liknande.

Låtar som, enligt mig, skulle haft betydligt bättre chanser igår än Anna:
Timoteij
Eric Saade
Neo
Pauline

Visst påminner Paulines "Sucker for love" lite, lite om Lenas låt?

Men nu glömmer vi svenska ESC- nederlag. Heja Tyskland! Känner ni för att dansa på vardagsrumsbord så här en söndagkväll i slutet av maj hittar ni låten här.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, den tyska låten var verkligen helt grym! Och hon med. För en gångs skull vann rätt låt, helt klart.

2010-05-30 @ 21:54:44
Postat av: Anna

HELLLOOO :D



Ja hon var faktiskt cool :) det måste jag erkänna! Lite ljusare läppstift hade jag dock önskat på henne om man får vara dömande!

2010-05-31 @ 16:24:07
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0