Dagens citylife:

  1. Åkt till Stockholm med mitt elevråd på studiebesök på en skola.
  2. Fick lov att köra runt och leta parkeringsplats när jag skulle handla på ICA efter dagis- och fritidshämtning. Jorråsatte. Slår nästan bilkön i en minut jag hamnade i för ett och ett halvt år sedan.
Studiebesök på en skola med elevråd är för övrigt grymt. Man behöver lite input ibland. Förra året besökte vi en friskola i Uppsala, i år denna. Förutom att jag räknat till nio* ungefär hundra gånger idag var det en bra dag.

* = Att byta pendeltg några gånger gör att man gärna har alla nio elever med sig. Visserligen är de tonåringar och dessutom himla trevliga och rediga sådana, men i alla fall. Vi skämtade på tåget till Stockholm hur kul det skulle vara om jag hade haft med mig gula reflexvästar. Elever går två och två hållandes hand, med skolans namn och telefonnummer på västen.

Humor på hög nivå.

Nu: Skicka hem Stellas grannkompis som kollat på "Talang" här, få dottern i säng och sedan se sista avsnittet på min nuvarande dvd- box. På måndag kommer de nya. Och veckan efter det är det skolavslutning.

Oh the future look so bright I have to wear sunglasses! Eller nåt.

(Förutom när jag tänker, hus, pengar, Irland, tapeter, dränering och diskmaskin. Då tar jag av mig the sunglasses)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0