The return of the renovering

Vissa åker hem och tar det lugnt på fredageftermiddagar. Andra åker hem och lägger klickgolv i köket. Jajemän! Nu kör vi vidare. Faktiskt har jag saknat renoveringen lite.

Imorgon tänkte jag måla två dörrkarmar. Om jag hinner. Det känns så otroligt skönt att vi har det värsta gjort och nu bara har finliret kvar. Till och med så pass att om jag inte målar dessa dörrkarmar i morgon så gör det inget. En annan dag, liksom.

Nu är det annars bara väggpanel och nya tapeter kvar i köket. Faktiskt så har jag eventuellt en chans att klara min deadline att ha allt klart innan julafton. Det ni! (Och med allt menar jag allt utom andra badrummet- Inte råd- och gästrummet- Inte bestämt tapeter)

Idag runt klockan fem blev i alla fall köksgolvet klart och oh så fint det blev. Ingen blågrön 60- talsmatta längre, utan varmt, fint valnötsgolv. Blir ännu finare mot vit panel och svart mönstertapet.

Andra saker som hänt idag är att backspegeln på bilen ramlade ner när jag skulle justera den, men vem behöver en backspegel när man har ett fint köksgolv? Nä, menar det.

Dock har jag inte hunnit ta ett bad än i nya, fina badkaret.

Kanske i morgon förmiddag? Innan Jonas åker till jobbet?

Hoppas, hoppas. Otroligt lyxigt. Fast jag ska inte titta på omålade gipstaket utan lister. Det ska jag inte.


Kommentarer
Postat av: Cicci

GUD vad du är DUKTIG!!! Min inredningsguru :P



Fast jag har borrat i betongväggen och satt upp hatthyllan! Så jag tycker att jag är lite duktig med :), tyvärr orkar jag inte dra åt skruvarna ordentligt, så hatthyllan sitter inte fast... och man kan inte hänga något på den... men den sitter på väggen iallafall!!! Kram

2010-10-17 @ 21:15:58
Postat av: Maria

Cicci: Tack! Men jag vet inte, jag... Duktig och duktig. Det var ju min jobbarkompis A som gjorde det värsta. Sågningarna och så. Men det låter fränt att vara duktig på renovering, så vi säger det =)



Hatthylla uppe! I betongvägg! Way to go, bruden! (Och det där att hänga saker på hatthyllor tycker jag låter lite ute? Den är ju i alla fall uppe!)

2010-10-17 @ 22:13:01
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0