Idag:

  • Har jag inte haft så mycket röst, utan genomfört alla lektioner tyst, skrivandes på whiteboard, skrivandes på kollegieblock samt gestikulerande. Fungerar helt suveränt. Spännande sociologiskt experiment, faktiskt. Värt att lära ut på Lärarlinjen. Arbetsron idag har varit näst intill fulländad. Det du, Jan Björklund!
  • Har jag shoppat fodrad regnjacka åt Leo på Lidl för 99 kronor. Ett klipp eller värdelöst skräp? Återstår att se.
  • Är jag beklämd, ledsen, fundersam och sorgsen över att Sverigedemokraterna kom in i Riksdagen. Mycket kan sägas om detta. Dock är jag för trött för att säga det nu. Men visst kan vi konstatera att ett parti som går till val med att muslimer ska ut ur Sverige inte känns helt hundra? Det gör det inte. Sedan kan man tycka hur mycket man vill om invandringspolitik och bidragsregler, men i min värld röstar man inte på ett främlingsfientligt parti. Någonsin.
Nu ska jag ta mig kvällshutten Kan jang och hostmedicin, och sedan gå och sova. Kanske må lite, lite bättre i morgon? Förhoppningsvis. Då ska jag dessutom ha föräldramöte på jobbet till klockan 20, så att inte vara sjuk skulle ju vara guld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0