Men heeeeeeej!

Ja jäklar vad längesedan. Lever hon? Undrar ni. Vad har hänt med huset? Hennes Internet? Har hon slutat blogga och står och hugger ved varje sekund när hon inte är på jobbet?

Nej, nej. Jag och blogger lever! Oh yes.

Internet var dock dött rätt länge på grund av Telia som inte är smartast i stan vad gäller (Till synes) enkla flyttärenden. Roligast var när vi äntligen fick Internet att fungera, men då dog hemtelefonen istället. Ho ho.

Men nu har vi: (Håll i er nu, för this is livskvalitet i allra högsta grad)
Nytapetserat sovrum, nytapetserade barnrum, nytapetserad matsal, nytapetserad liten hall där man går in (Trädtapeten igen. Fantastiskt fint! Håll tummarna att någon snäll människa ger mig en kamera på lördag när jag fyller år så kan jag knäppa kort och visa er EVERYTHING), nytapetserad lång hall, nylackade köksluckor, nyslipade och nylackade parkettgolv, nytapetserat vardagserum, omgjort badrum, två nylagda innertak, ny 42- tums platt-TV (Hallelujah praise the Lord. Som vi brukar säga. Tror eventuellt att vi var de sista i landet att byta bort vår tjock- TV?), ny TV- bänk, ny vardagsrumsmatta, några nya gardiner, omlagd el i en del av huset, digital- TV, inflyttningspresents- bilbana i Leos rum (Stella ska också få en inflyttningspresent när vi åker till stan nästa gång), ved att elda med, stor tvättstuga, stort gästrum med många garderober.

Vi har även:
Inte fått badkaret vi beställt utan duschar än så länge med hjälp av blandare fastsatt på trädplanka, en trädgård som ser ut som Skrot- Nisse och hans vänner (En tur till soptippen efter all renovering har liksom inte hunnits med än), sopsäck på badrumsfönster (Vi får foder på fönster och dörr imorgon), en trasig ugnslucka som man öppnar med hjälp av en liten skruvmejsel (Ugnsluckor är dock en världslig sak), inga lister i två rum, kökspaneler lutade mot en vägg ännu inte fastmonterade, tvättstuga som visserligen är stor men som ser ut som helvetet själv, rullgardiner och diverse annat kvar att skruva upp, ett köksgolv att lägga.

Dessutom har jag en sambo som är opererad för sin fot (Han trampade på en skruv i våras och nu visade det sig att det var metallbitar kvar i foten. En lång historia) och sjukskriven i en månad. Han hoppas runt på kryckor och har ont, och jag sköter barn och hem samt lite skruvande. Egentligen hatar jag att skruva saker, jag tror att jag ska göra fel och förstöra fina väggar för all evighet, men idag blev jag så arg över att inte komma helt i ordning att jag skruvade upp en gardinstång i vårt sovrum av bara farten.

Får jag bara tag i en skruvdragare, våra båda visade sig vara trasiga, så ska jag jäklar i min lilla låda skruva upp resterande rullgardiner, gardinstänger, hyllsystem för pocketböcker, stringhylla att ha CD- skivor på samt krokar i hallen också. Girlpower, liksom.

Inte lika mycket girlpower att Jonas hittills har eldat alla gånger och jag knappt vet hur den där läskiga vedpannnan i källaren fungerar, men det ska jag nog hinna lära mig så småningom.

Respekt att hoppa på kryckor ner i en källare för att elda. Visst? Vi har även slitit som galningar för att städa gamla huset, och förstå vilken underbar känsla att kliva ut från banken och ha lämnat alla nycklar. HA! We did it, liksom.

Nu ska jag måla naglarna med fransk manikyr- penna och blankt, ljusrosa nagellack. Som min favoritkopp säger: "Both of us can't look good at the same time- It's me or the house", och dessa veckor har det sannerligen inte varit jag. Senaste gången jag köpte ett klädesplagg var en rea- klänning (Randig. Of course. Randigt for President) på Weekday i somras. Mitt nagellack blev avskavt för länge sedan.

Men nu är det dags för lite lyx.

Och på fredag kommer förhoppningsvis vår nya soffa så vi slipper ligga på golvet och titta på TV.

Huslife! Älskar't.





Kommentarer
Postat av: Anna

MENÅHVADSPÄNNANDE!! Du MÅSTE se till att få upp lite bilder snart! Låter ju som värsta fina nyrenoverade stället. Vad mycket ni har hunnit med.



Hoppas ni har det bra och att Jonas kryar på sin fot.



KRAMAR! Anna A

2010-09-15 @ 08:56:56
Postat av: Anonym

Kram på er! Snart kommer vi och hälsar på!

/Cicci

2010-09-15 @ 20:53:52
Postat av: Jessica

Hej! Det var länge sen! Men jag tittar in på bloggen lite då och då. Vad duktiga ni är! Själva låter vi någon annan bygga vårt hus. (I Danmark, utanför Uppsala). Men det kostar vill jag lova! Hoppas att vi kan komma och hälsa på någon gång. Kram Jessica

2010-09-16 @ 11:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0