Älskade elever

Idag har jag välkomnat nya sjuorna, delat ut schema, skåpsnummer, busskort, papper, haft namnbingo samt haft mattelektion med mattelaboration "Trasig miniräknare". (Ska räkna ut 118*147 på miniräknare där det saknas 1) siffran 8 2) siffran 4 3) siffran 1. Så ska de komma på hur de ska göra, tränar positionssystemet)

Dessutom har jag skällt ut killar i åttan som gick på taket, hjälpt till att öppna böjda, insparkade skåp, svarat på frågor som "När slutar lektionen?"  ("Titta på schemat"),  städat bort läskburkar slängda i korridoren, gått emellan galna, testosteronhöga killar som bråkat i korridoren, snott pet-flaska från ett gäng som hade fotbollsmatch med den i korridoren.

Åh, vad jag älskar, älskar, älskar mitt jobb!!!

...Och detta är INTE ironi! Älskar det på jätteriktigt, som Stella skulle ha sagt.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Hmmm... tycker du verkligen om polisdelen av läraryrket också? Jag minns att jag tyckte att den var rätt tungrodd... Kanske för att mina elever hade pistoler i skolan, vem vet?!
Annars är "Give that bitch her chocolate" ett väldigt passande uttryck för tillfället!
Kram Cicci

2007-08-20 @ 23:29:24
Postat av: Erik M

Känner mig grymt duktig för jag har löst ditt matteproblem :) Roligt att höra att du trivs med att vara tillbaka!

2007-08-21 @ 10:34:31
URL: http://www.facebook.com
Postat av: Chrillan

Låter som en helt vanlig skoldag! Min var lite lugnare, även om jag blev hes efter 80 minuters tjatande på snattriga elever. Samtal hem = imorgon! min nya sjua verkar vara en guldklass, många är jätteduktiga redan! Vi får höras, har haft lite fullt upp ett par veckor + köpt ny dator!

2007-08-21 @ 17:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0