Minnen

Några roliga saker:
- Dr Bombay "Rice and curry". Kan en fest bli annat än lyckad när man får dansa till den?
- Konversation vi bordet där jag och Johan pratade om Anders var min bordsherre eller hans (Anders satt i mitten)
Jag: Jag tror han är min
Johan: Nej, min
Jag: Min
Johan: Min
Jag: OK, du får honom
Johan: Egentligen skulle man vara ihop med en kille. Det skulle ju underlätta en hel del, till exempel hur ofta man skulle ligga med varandra. Med en kille skulle det ju aldrig vara några problem.
- Att jag satt bredvid Kriminell-Hasse
- Att jag höll ett love-bombing tal (Love-bombing=bästa partytricket i världen) Dessutom var det i början av middagen så jag var inte full och pinsam, bara snäll och rolig

Några mindre roliga saker:
- Att jag klockan halv två kom på att jag kunde ta av mig snygga-men-obekväma-klackskorna. Blev så lycklig av att inte ha ont att jag har ett svagt minne att jag och nån mer- Isabelle kanske- shakade loss i kombinerad disco/träningsmoves/bensprattel-dans. Runt, runt på dansgolvet. Om nån hade filmat och jag skulle få se det skulle jag antagligen bli så förfärad hur jag såg ut att jag aldrig skulle ta ett danssteg till i hela mitt liv.

Kvalitets-sak
- Att Twilfits nylonstrumpbyxor håller för discodans, promenad från V-dala till stationen samt cykeltur hem. Blev bara ett litet hål på vänstra foten.

Student-känsla-sak:
- Att vara på Taket (V-dalas uteservering på taket) och ha fördrinken.

En sak att vara stolt över:
- Att jag samlade ihop spillrorna av mitt bakfulla jag och lyckades ge barnen middag, duscha dem, plocka in i diskmaskinen (alltså inte barnen utan disken). Ska snart påbörja Nattning.

Jobbig sak:
- Att vi ska ta kort till skolkatalogen imorgon. Alla ångestgånger under sin skoltid man har upplevt det. Och nu har man ett jobb där man får uppleva skammen att se sig själv göra konstig min i skolkatalogen VARJE ÅR tills jag ÄR 65!!! Snyggast var jag i sjuan (se tidigare inlägg) och fulast 2005 när jag var gravid i sjunde månaden med Leo. Eftersom jag är så kort fick jag stå i mitten och titta rakt in i kameran och man är INTE snygg framifrån på kort när man är gravid.

Men-ändå-lite-rolig-sak:
- Att Aspenskolan fyller 40 år i år så vi ta ett gruppfoto på alla i personalen som sen typ ska ramas in i personalrummet. Ändå är man ju lite exhibitionist (rättstavat?). Och vem vet, kanske blir jag snygg just i år?

God sak:
- Att så fort barnen somnat ska jag göra nachos med köttfärs kvar från i fredags, smält ost, gräddfil och salsa. Jag är en sån bra förälder att jag för det mesta äter allt gott när barnen har somnat. Man vill ju ge dem en bra hälsa. Plus att det på så sätt blir mer till mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0