Mitt väluppfostrade barn

I bilen med mormor på väg till Borlänge.
Mormor: Stella, på dopet så kan du prata engelska med Ciaras pappa!
Stella: Man får faktiskt inte prata i kyrkan.

I övrigt så är jag trött men glad för har haft det helt UNDERBART FANTASTISKT kul med sjuorna i Ängskär på läger. De är så himla mysiga och roliga, och framför allt snälla mot varandra. Och vettiga! Är tysta när de ska (förutom kl två inatt då...) och de kastar skräp i papperskorgen på bussen. Nu kanske ni säger: "Vaddå, gör inte alla det"? No, no, no. Mitt förra klass var helt galna, hade säkert blivit avslängda i skogen av arg busschaufför om man hade åkt iväg med dem.

Eleverna har badat, tävlat, ätit hamburger-middag vid långbord med bordsplacering, haft olika ansvarsområden (typ fixa frukost, fixa middag, duka av, storstäda osv), gjort biologi-uppgift, spelat kort, spelat fotboll och frisbee, hängt på sina rum och ätit chips, gått tipspromenad. Jag och Gunilla har mest druckit kaffe och njutit av våra lovely elever! Det sköna är att även fast de har fått göra olika ansvarssaker samt biologiuppgiften så har de inte sagt ett ljud till protest! Utan bara, åh vad kul. Till och med att de har frågat varandra om de behöver hjälp.

Min klass ska bli min MVG-rekord-klass, har jag bestämt,  för de är smarta och ambitiösa också.

Nu: Packa upp lite kläder och få barn i säng. Barnen är glada att ha sluppit ur bilen där man måste sitta still och att vara hos mormor med massa roliga leksaker, men om mamman är trött är det läggdags för barnen...


Kommentarer
Postat av: Marcus Davidson

Jävligt skönt att höra att det finns duktiga väluppfostrade ungjävlar fortfarande. Trodde att de dog ut med 77orna. Ge din klass en stor fet eloge från mig. Måste nästan komma och hälsa på nån dag så jag får träffa Stella igen. Hon verkar prata nu. Det gjorde hon inte mycket sist jag såg henne. Hon svarade i telefonen men sa inget. Vi hörs. /Marcus

2007-08-30 @ 22:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0