ÖVERLEVDE TRÄNING!!

Det som man inte riktigt trodde har skett: Jag körde mitt aerobicspass för ett gäng instruktörer OCH det gick jättebra OCH jag hade kondition nog till att träna och le och prata i headset OCH jag orkade verkligen, verkligen hela passet OCH det var bra musik och kul!!! Praise the lord! Maria is in the Aktivera (gymmet heter så)- building!

I höst ska jag ha några aerobicspass på lördagar, så eftersom jag är instruktör får jag träna gratis på alla andra pass. Sen ska jag börja leda Body Step= step-up till ett förkoreograferat pass, som typ Body Combat fast på step-upbräda. Kul! Och SUPERJOBBIGT! Har sett en DVD på ett pass, massa muskelberg med konditionen från helvetet kör järnet i 60 minuter. Dylika muskelberg kommer jag att gå på utbildning med i Stockholm på nåt SATS-gym 28-30 september. Ska man skratta eller ska man gråta?

Svar: Man tränar som en galning fram till 28 september så att jag inte kommer att göra mig till totalt åtlöje och skämma ut Tierp för tid och evighet. Jaså Tierp, kommer de att säga på SATS Stureplan. Det var ju därifrån den där otränade sopan till instruktör kom ifrån, hon vi fick bära ut med syrgasmask efter uppvärmningen.

Annars då? Jorrå, såatt...Har ju börjat jobba också. Inga konstigheter, som Calle Schulman skulle ha sagt. Bara jättekul, har hunnit fixa i klassrum, fixa i arbetsrummet, skriva matteplanering, luncha, dricka kaffe, börja planera med mentorskollega Gunilla för när vi ska åka iväg o sova över med nya sjuorna om två veckor, prata med kollegor, skriva ny adresslista för arbetslaget. I am the arbetslagsledare you know. Och det betyder nästan chef över arbetslaget! Så hela våren var det jag som satt på ena kortsidan av konferensbordet och höll i arbetslagskonferenserna. Och fnissade lite för mig själv. Och tänkte: Ska de aldrig komma på mig?! Rycka bort stolen och säga: Där fick vi dig allt! Du är ju mentalt bara 14 år- nu åker du ut!!

Men det hände aldrig! Och allt gick bra! Så nu längtar jag i smyg till onsdagseftermiddagar...

Bäst idag: Äta plommon med Leo i kvällssolen på altantrappan.

Långt inlägg, specially for you Anna A, så att du har något att göra på jobbet i morgon också!!

Kommentarer
Postat av: ^^

jag igen , hehe.
Men måste bara säga det eh, igen!
Kan inte tänka mig att du är trettio,
du känns som någon i min ålder ungefär!
Skulle aldrig kunna tänka mig någon av våra gamla skäggiga (säger inte att du är skäggig haha) arbetslagsledare kan ha en blogg jag faktiskt skulle gilla att läsa.

2007-08-14 @ 00:56:22
URL: http://m754.blogg.se
Postat av: Anna A

Tack! Har lagt till din blogg i favoriter och tänker bannemej smyga in och läsa varje dag! Sen får människorna på den kommersiella TV-kanalen säga vad de vill... :)

2007-08-14 @ 14:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0