Restaurangbesök

Mysig, trevlig, familjig dag. Alla nöjda och glada.

För övrigt: Det är bra att gå på restaurang med sina barn ibland så att man blir påmind om varför man inte gör det oftare.
Vad är mest avkopplande att göra?
a) Äta mat hemma
b) Äta mat på Mc Donalds
c) Äta mat på restaurang
Svar: ja inte fan är det alternativ c iallafall! Ett och ett halvt-åringen ganska nöjd med Pringleschips insmugglade i min väska, men ville största delen av tiden kliva ur barnstolen för att gå iväg och titta på hästen i fönstret vid ingången. Fem-åringen (imorgon fem-åringen) gnäll gnäll gnäll "Jag är hungrig", sedan när hon snabbt ätit upp maten gnäll gnäll gnäll "Jag vill åka hem".

Men det kunde varit värre. De kunde vara galna Nannyjours-ungar som rev stället. Det enda de förstörde nu var mammans och pappans matro och hey!  That's not breaking news.

Nu ska jag gå och lägga gullungarna som leker så fint och bra tillsammans, glada över att vara hemma igen.

Påminnelse: Borta bra men hemma bäst. Stanna i Tierp tills barnen börjat högstadiet och kan uppföra sig på restaurang. (Tyvärr har de väl då bättre saker för sig än att gå på restaurang med oss)

Imorgon kalas!

Kommentarer
Postat av: Erik M

Borta bra men hemma bäst ja. Jag funderar på att gå ut med Alvin på restaurang ikväll. Lite avskräckt nu :)
Kolla in min URL. Hos våra nya grannar går det vilt till. Har inte sett så många polisbilar på länge. Tierp låter med andra ord bra! :-P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0