Skolk

Igår gjorde jag en sak som jag faktiskt aldrig förut har gjort på jobbet. När vi skulle ha vår sista föreläsning i aulan mellen tre och fyra skolkade jag och jobbade istället= very bad. Men jag fick panik över allt som skulle göras som ännu inte hade blivit gjort, och kände att det spelar ingen roll hur bra föreläsningen än är, jag måste hinna färdigt med allt!

(Bara så ni kan sätta er in i situationen: Obligatorisk "kulturdag". 500 saker på sin "Att göra-lista" inför skolstarten. Workshop Barn och media på eftermiddagen, en och en halv timmes kollande på reklamfilm...total waste of time)

Men missade inte speciellt mycket, fick ett sammandrag på en minut av en som var där.

Om jag får välja mellan en föreläsning i aulan och kräftskiva, som lyx- Christin fick ha på sitt jobb.....Hmmmm. Svårt val. Vad skulle man välja...???

Och nu skolkar jag från städning, sa att jag skulle gå upp på övervåningen för att städa barnens rum. Och, nej men, vad gör jag här?! Sitter och bloggar istället?! Have no idea hur jag hamnade här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0