Jamen...

Det var väl tur att jag inte åkte och handlade igår eller i lördags. Då hade jag ju inte fått uppleva borsta bilen, snöstorm, fullproppat Hemköp eller för lång kö till Systemet. Men i och för sig var det ganska bra, det blir ju roligare att åka och handla om det blir lite sport av det hela. Och när vi väl kom hem så blev det extra lyxigt att jag faktiskt inte behöver åka iväg nåt mer idag.

Kvällens meny: Rostat bröd med skagenröra, klyftpotatis, kantarellsås, kött, glass med kolasås, kokosbollar, popcorn. Very nittiotal, nästan lika mycket nittiotal som "Jimmy Dean", va?

Lyxigast hade det sen varit om jag hade köpt mousserande vin till min SATC-kväll, men att stå i kö på Systemet i ungefär en halvtimme tillsammans med båda barnen för en liten 23-kronorsflaska kändes en aning överflödigt. Så jag köpte 2,25 % skogsbärscider på Hemköp istället.

Kan det bli mer Vad är väl en bal på slottet?! Ah well. Ni har säkert mycket roligare än jag ikväll. Fast jag har mer bekväma kläder...Om jag bara klarar av att inte bli full och sentimental av min cider och sjunga "All by myself" runt tio i tolv så blir det säkert en hel fantastisk kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0