Så.Fucking.Sjuk

Fördelen med att aldrig bli sjuk är att...tja, att jag aldrig är sjuk. Nackdelen är att när jag väl är det så säger det PANG och så blir jag alldeles dödssjuk. Förr året hade jag 40 graders feber i en vecka, just nu känns det som att jag har influensa, vinterkräksjuka och ont i huvudet samtidigt. Har ändå lyckats jobba idag, kände mig lite hängig i morse men ändå inte så farligt, men har under dagen blivit mer och mer sjuk. Sista lektionen kommer jag knappt ihåg, tror att jag lät sjuorna sluta 20 minuter tidigare för att alla hade skrivit klart diagnosen. Well, well, då har jag iallafall uppfyllt sluta-tidigt-kvoten för i år, nu kan jag fortsätta ha lektion till de på sekunden slutar.

Planen just nu är att:
  1. Fortsätta att inte kräkas (mår bara illa, men har inte kräkts)
  2. Lägga mig i sängen och vila när barnen leker på sitt rum
  3. Gratulera mig själv till att ha pallrat mig ut i köket, lyckats steka blodpudding samt gett barnen mat (Alvedon, the lifesaver)
  4. Försöka att räkna ut hur tidigt jag kan lägga barnen
  5. Försöka att räkna ut om jag hinner bli frisk till imorgon så att jag kan jobba
Har faktiskt inte tid att bli sjuk.

...Vänta nu, har jag skrivit detta? Antagligen bara feberyra. Nu ska jag bädda ner mig under dubbla täcken, kanske hörs senare. Om jag överlever kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0