Dramaqueens

Har ätit våfflor till middag. Leo ser på när jag gör våffelsmet, och blir bara mer och mer förbannad när det visar sig att det inte är några våfflor i påsarna som jag vispar ner i vattnet.

Jag: Men Leo, mamma måste GÖRA våfflorna först innan vi äter dem.

Sen får han hjälpa mig att vispa ner våfffelmix-pulvret i vattnet, för jag tycker att det är viktigt att barnen får lära sig hur man gör maten från scratch. Vikten av bra råvaror, hur maten tillagas- ja, ni förstår.

När vi står där och vispar kommer Stella in genom dörren, hon har varit hos en grannkompis en stund.

Stella: Amen HERREGUD, är inte maten klar än?! Jag är så hungrig så jag DÖR!
Jag: Maten är snart kl......
Stella: JA, och om jag dör, då blir ni JÄTTELEDSNA, och det vill ni väl inte?!
Jag: Nej, men maten är...
Stella: Jag är HUNGRIG!!! Du ringde ju och sa att maten var KLAR!

Detta är alltså min dotter som är 5 år. Någon som vill argumentera med henne när hon är 14?!

Kommentarer
Postat av: Marcus

Är färdigköpt våffelmix samma sak som att göra mat från scratch.

2007-11-06 @ 00:10:18
URL: http://schumi.blogg.se
Postat av: F

Ha, ha, det kommer att bli en tuff match om några år. Det finns ju inga motargument. Tjejen har rätt helt enkelt. Och hon vet om det!

2007-11-06 @ 18:55:30
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0