Ibland glömmer jag bort att jag pratar med folk utan barn

Konversation med Marcus för ett tag sedan.

Marcus: Hur gammal är det Stella är nu igen?
Jag: Hon fyllde fem i augusti
Marcus: Ja, hon måste ju vara rätt stor nu. Det var längesen jag träffade henne
Jag: Dessutom är hon rätt lång för sin ålder, så de flesta tror att hon är sex år
Marcus: Fem?! Och ser ut som sex?! Herregud, jag skulle inte se skillnad om en unge var tre eller sju
Jag: Eh...Ja just det

Hahaha. Måste tänka lite noggrannare på vilka samtalsämnen som funkar var.

Marcus skulle antagligen kräkas och vrida sig i svåra ångestsmärtor om han tvingades vara på vår gamla Öppna förskola i Uppsala. Där var samtalsämnena: Vad och när och hur mycket barnen äter, hur mycket villor kostar samt vad bebisarna kan göra. Ibland var det någon som hade köpt ny kyl och frys. Knappt så att jag pallade att vara där när jag var mammaledig med Leo, men barnen hade kul och jag läste gamla Amelia-tidningar. Dessutom fanns det som tur var några roliga mammor att hänga med, som Cecilia och Mimmi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0