It's gonna hunt you down to the end

Det finns en sajt som heter StayFriends, som är som ett Facebook för gamla klasskompisar samt ett djävulens påfund som man aldrig någonsin kan gå ur så länge man lever. Tro mig, jag har försökt. Har heller inget minne att jag faktiskt har gått med, men iallafall finns mitt namn med där plus alla skolor och klasser jag gått i.

Denna ondskefulla sajt skickar mejl med jämna mellanrum, och i dessa majl står en massa namn som man förträngt för länge sen. Vissa är OK, som till exempel Ove och Karin S. Snälla klasskompisar som jag gick med från ettan till nian, Karin och jag var konkurrenter om vår tredje kompis Vanja på lågstadiet, men annars inga konstigheter. Ove råkade jag hångla lite med i ett tält i sjuan när vi var på lägerskola, men annars safe.

Så dyker det i dagens mejl upp en "Micke Carlsson" och med ens är jag tillbaka i känslan av att vara tretton, olyckligt kär i snyggaste killen på skolan och dessutom fortfarande generad av att jag i sexan frågade chans på denna kille och blev utskrattad till svar. Camilla- detta har jag fortfarande inte förlåtit dig för! (Det var Camilla som lurade i mig att Micke var kär i mig också) Detta blir man alltså knockad i ansiktet av en helt vanlig fredagkväll cirka sexton år efter sin högstadietid.

Frågan är nu hur jag går vidare med denna information, att Micke Carlsson är med i Stay-jävlaskitsajt-Friends. Skickar jag ett meddelande där jag skriver: "Du är numera en loser och jag är snygg och framgångsrik"? Ska jag fortsätta försöka gå ur helvetessajten? Eller har jag kvar mitt medlemsskap och blir tvingad att läsa namn från förr som jag inte har den minsta nytta av?

Stayfriends och Facebook. Vill folk verkligen vara med här- seriöst?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Kan aldrig tänka mig att han inte var kär i dig Maria!!!

Puss puss

2007-11-24 @ 19:00:49
Postat av: Maria

Camilla: Hahaha, nä, eller hur! =)

2007-11-24 @ 20:00:31
URL: http://babydarling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0