Kommer jag ihåg rätt?

Känner mig lite osäker, men såhär tror jag att det står i Körkortsboken:

  1. Kör gärna i 80 på 90-vägar, det är tryggast
  2. Om det kommer en bil bakom så öka till 90
  3. Ja, så att inte bilen bakom tror att du är dum i huvudet
  4. Nu kan det hända att föraren i bilen bakom känner sig en aning irriterad
  5. Varför?
  6. För att han/hon inte kan köra om lika lätt
  7. Helt rätt tänkt: "Man ska köra i 90 om hastighetsbegränsningen är 90, annars får fartdåren vänta till en lång raksträcka"
Om du svär över en lila Ford Mondeo på vägarna så kan det vara jag.

Kommentarer
Postat av: rockpoet

Jag ska aldrig ta körkort

2007-11-01 @ 20:35:38
URL: http://rockpoet.blogg.se
Postat av: Maria

Jo, gör det! Köra bil äger

2007-11-01 @ 20:45:18
URL: http://babydarling.blogg.se
Postat av: Cicci

8. Om han ändå kör om; öka farten till 100 så blir det ännu lite svårare att köra om och han får antingen ändra sig och lägga sig bakom igen eller öka till 140 - vilket blir jättekul för hans plånbok med tanke på alla fartkameror som finns på vägarna runt Tierp!

2007-11-01 @ 22:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0