Konsten att korta ner en berättelse

Ett tips: Om du ska på viktig Skriva lokala kursplaner-dag som börjar klockan halv nio och kommer tjugo minuter förent. Säg inte "Ursäkta att jag är sen. Det började med att jag inte orkade gå upp när mobillarmet gick igång. Sen låg jag kvar en stund och väntade på att barnen skulle vakna, för annars kanske jag inte hör Leo från spjälsängen när jag är i duschen. Sen åt vi frukost i lugn och ro. Sen fick jag tokbråttom och skulle kanske ha hunnit om inte Leo hade bajsat precis innan vi skulle åka. Sen var det en lastbil i vägen när jag skulle parkera utanför dagis. Och...tja, här är jag nu"

Säg: "Ursäkta att jag är sen. Bilen startade inte"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0