Lättaste ungen i stan att natta

När Leo ska somna så behöver vi bara:
  1. Läsa bok i Stellas säng
  2. Lägga honom i sin säng och stoppa om täcket
  3. Släcka lampan och sätta på godnatt-musik
Sen så somnar han. Lätt som en plätt. Dock brukar han vara lite mer kinkig när han ibland behöver sova middag, och nyss så grät han och protesterade vilt när jag skulle lägga honom. Lyckades tyda "Kakå" genom gråten, så visade sig att han bara var ledsen för att inte hans nya traktor var med. Vi gick ner och hämtade den, och sen:
  1. Lägga honom i sin sin säng och stoppa om täcket
  2. Ställa traktorn, lastbilen och Blixten McQueenbilen bredvid på kudden
  3. Somnar på ca två minuter
Själv ska jag gå ner och lägga mig i soffan, läsa bok samt äta upp kladdkakan från igår. Måste passa på att äta upp allt onyttigt när inte barnen är med. Jag tycker nämligen att det är oerhört viktigt att som förälder måna om sina barns hälsa. (Dvs äta upp det ohälsosamma själv. It's a tough job but someone's gotta do it)

Kommentarer
Postat av: F

Din hälsoregel när det gäller barnens kost kan jag absolut ställa upp på! Det vore ju inte bra om barnen åt sliskiga sötsaker och fördärvade sin matlust och blodsockernivå. Och då får man helt enkelt offra sig. Du är en fin och osjälvisk mamma!

2007-11-11 @ 17:30:53
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0