Min lilla bilkille fyller 2 år imorgon

image70

Fränt! 10 november för två år sedan gick jag på stan, köpte senaste Harry Potterboken, åt på McDonalds, hjälpte Cicci att flyttpacka och hade inte en tanke på att jag på kvällen skulle föda barn. "Äsch, inga barn föds väl på beräknat datum, jag får säkert vara hemma från jobbet i två veckor och ha tråkigt och vänta på lilla bebisen" . Jag hade slutat jobba veckan innan, så det kändes ändå rätt OK att ligga på soffan i ett antal dagar och läsa böcker.

Men mitt i nerpackningen av Ciccis tallrikar kände jag den första värken, och åtta timmar senare, klockan 23.11, kom han ut, världens sötaste lilla Leo. Dagen efter stod Stella med mormor, som hade åkt från Borlänge för att vara barnvakt, på en parkering utanför Ackis och tittade storögt på sin lillebror. "Får jag hålla?", var det första hon sa. Så fick hon sitta i baksätet med en liten skrutt i en för stor, vit fleeceoverall i knät.

Nu är fleeceoverallen urväxt för länge sen, han kan säga "Volvo" och "Chips" samt går på dagis, men om det var något ögonblick jag skulle få uppleva igen i mitt liv så skulle det vara det första mötet med mina barn.

Minus smärtan just precis innan.

Kommentarer
Postat av: Janina

Jag tycker att du skriver jätteroligt och du förgyller mina kvällar! Hoppas att du får en trevlig helg! Själv har jag besök från Åland...och ändå tar jag mig tid att läsa din blogg! Ha det bäst!!

2007-11-10 @ 00:30:17
Postat av: F

Visst är det obeskrivligt härligt! Gratta Leo!

2007-11-10 @ 10:07:17
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Cicci

Ja må han leva, ja må han leva uti hundrade år!

Tusen grattis till Leo från Cicci, Yaiza och Neyma

2007-11-10 @ 10:47:25
Postat av: Nina

Grattis Leo på 2-års dagen!!

2007-11-10 @ 13:18:33
URL: http://kosmo06.blogg.se
Postat av: rockpoet

Grattis Leo!

2007-11-10 @ 15:41:38
URL: http://rockpoet.blogg.se
Postat av: Åsa

Grattis till sötaste killen!!! Kram

2007-11-10 @ 15:59:32
URL: http://frokenasa.blogg.se
Postat av: Cicci

Jag minns också att jag tänkte att du nog skulle få gå ett par dagar till... men tji fick vi! Du sa dessutom att det var osäkert om det var en riktig värk eller ej och då tror man ju genast att det inte var en riktig en!

2007-11-10 @ 20:25:01
Postat av: Maria

Leo hälsar och säger Tack, tack, tack för grattiset!!

2007-11-10 @ 20:57:29
URL: http://babydarling.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0