Swipe

När jag gick på gymnasiet så hade vi en manlig, medelålders rektor. Han gjorde inte speciellt mycket väsen av sig, jag kommer inte ens ihåg vad han hette, men en sak som han gjorde var att förbjuda vår nollning. Inte så speciellt poppis på en natur- och teknisskola. Dessutom var det en rätt snäll nollning, inte som dagens galningar som häller i varandra sprit etc. Vi hade mest töntiga tävlingar och roliga fester, och nollegeneraler som gick runt i svarta, hellånga rockar och tvingade ettorna att göra armhävningar utomhus.

Iallafall förbjöd han den. Han hade också en liten ful bil med en stor dekal på sidan "I like Swipe", hans fru var väl försäljare av detta rengöringsmedel eller nåt.

Det året stog det på en helsida i treornas avslutningstidning: We like Swipe too but we don't like you

Undrar varför jag berättar detta? För att det var en rätt taskig sak att skriva? För att det ändå var lite roligt? Eller för att det är ett av mina mål som lärare: Att aldrig höra "We like Swipe too but we don't like you"

PS. Denna mening har jag kommit ihåg ordagrant i 12 års tid. Var beredda att ha meningen även i era hjärnor under de följande 12 åren. Nä, nä, inget att tacka för. Deta var så lite så. DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0