Tomten direkt, kan jag hjälpa till med något?

Jag och barnen sitter vid datorn och tittar på musikvideos.

Stella: Mamma?
Jag: Ja?
Stella: Vet du vad Hampus säger? Han säger att tomten inte vet vad barnen önskar sig!
Jag: Det är klart att han vet. Barnen skickar ju in önskelistor. Och vet du en till sak?
Stella: Nej?
Jag: Nu när det inte är så långt kvar till jul så börjar tomten hålla koll på barnen om de är snälla eller inte
Stella: Gör han?!
Jag: Ja

Tio minuter senare.
Jag: STELLA! Sluta sno äppelbitar från Leo. Vad tror du tomten säger?
Stella: Oj. Förlåt.

En kvart senare. Stella stänger dörren och släcker lampan till badrummet när Leo är kvar därinne, bara för att retas. Leo protesterar högljutt.
Jag: Ska jag ringa tomten??
Stella: (tänder genast lampan) Förlåt, förlåt.

Känner att jag är något på spåren här. Frågan är om detta går att tillämpa på flera sätt? Till exempel när tuffa tremeterskillar i åttan bråkar i korridoren, och jag, 1.63 lång och 54 kg tung, försöker gå emellan.
Jag: HÖRRNI!! Sluta. SLUTA SÄGER JAG. Eller vill ni kanske att JAG SKA RINGA TILL TOMTEN??!!

Killarna slutar genast slåss och är som små änglar resten av terminen.

Kommentarer
Postat av: rockpoet

Gud vet att jag skulle skärpa mig på bloggen om jag fick en kommentar av tomten! :P

2007-11-12 @ 22:20:55
URL: http://rockpoet.blogg.se
Postat av: Anna

Tomtens ord är min lag så här års..

2007-11-12 @ 22:23:00
Postat av: Maria

Tomten tycker att det där med snäll är en definitionsfråga. Så han hälsar "Kör hårt! Men var snäll mot din syster!"

2007-11-12 @ 22:24:05
URL: http://babydarling.blogg.se
Postat av: Cicci

Jag tror du har rätt! Man kan nog använda tomten i så många fler situationer än som utpressning av sina barn för att locka fram rätt beteenden. Det kan också bli omvänt: Ska Neyma då inte få några presenter för att hon är en hulligan? Det tycker Yaiza iallafall... Hon tycker att vi ska ge henne grillkol istället!

2007-11-12 @ 22:52:25
Postat av: Camilliondollar Baby

Bara att testa, men jag önskar dig lycka till med tonåringarna.

2007-11-12 @ 22:54:57
URL: http://BlogglosaCamilla.Blogg.se
Postat av: Oggy

Haha vad kul om det nu skulle vara en tonåring som mot all förmodan fortfarande går i tron om att tomten finns. Ditt ansiktsuttryck just då, skulle jag vilja se.

2007-11-13 @ 14:36:10
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0