Disco

"Det var en gång en liten fågel...han bodde på landet...och Roger hette han..."

Min och Stellas och Leos favoritlåt. Party party. Har haft disco i vardagsrummet, plus att jag passade på att köra mitt aerobicpass för att komma ihåg det. Håller med dig Chris-stajn, TRÄNA! Det är ju det man ska göra. Åh, tänk om man kunde köra tre pass i veckan och bli svettig och vältränad. Och lycklig och harmonisk! Önskar jag kunde vara disciplinerad nog att träna hemma, för att komma iväg till Aktivera och träna tre gånger i veckan är ju bara att glömma. Kanske när barnen är femton och inte vill något annat än att man ska åka iväg så de kan få vara hemma ifred och hångla med pojk- eller flickvännen.

OK! Träna hemma! DVD med body-step-pass har jag ju redan, så nu är det bara att flytta bort soffbordet och kliva upp och ner på Leos badrums-pall. Samt skämmas ihjäl om någon granne skulle råka titta in genom fönstret. Eller vaddå, skämmas, förresten. Jag skulle ju bli snygg och vältränad, då har man ju inget att skämmas för.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Imorgon! Då ska jag med börja träna... eller kanske i övermorgon... Upp med humöret! Det är ju skitmysigt med höst. Man slipper svettas i små, små kläder. Man får tända ljus. Om du bara tränar får du energin att räcka ännu lite längre sägs det. Skaffa barnvakt! Ta en elev i klassen som känns vettig, vettja! Eller skit i grannarna och träna hemma, men jag tror att man mår ännu bättre av att åka iväg en timme... Om det får dig att känna dig det minsta bättre och nyttigare så har jag ätit upp en halv sats chokladbollar nu på eftermiddagen...

2007-09-05 @ 22:02:42
Postat av: Åsa

Vår nya favvo-förfest-låt är "jag ska ta min boll och gå till fobollsplan". Vet inte vilka som sjunger, men den är supersöt! Lovar att den går hem hos barnen!

2007-09-06 @ 17:16:06
URL: http://frokenasa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0