Fet bonus

Som lärare är man inte bortskämd med bonusar. Måste faktiskt tänka efter ett tag här om vi alls får något? Julbord, godis i personalrummet vid påsk och fina pennor av Kerstin är i och för sig bra men i näringslivet finns det ju de som får pengar och resor.

Idag har jag dock gjort ett karriärsmässigt uppsving. Är tydligen matematikansvarig på min skola och är med i två olika slags grupper, och en av dem hade möte idag. Gymnasieläraren som är med skriver läroböcker och är med och skriver nationella prov, och har säkert massa kontakter. Till och med så pass att han idag bara sådär slängde upp på bordet fina anteckningsblock, pennor och kalendrar. Gratis!


Imorgon har vi studiedag, och då ska jag på möte med den andra gruppen. Ska prata om den nya lokala kursplanen, och hur spännande låter väl inte det?! Själv håller jag mest tummarna att vi blir bjudna på lunch.

På tisdag får jag iallafall säkert lunch, då ska jag på lång ledningsgrupp hela dagen med rektorer och övriga arbetslagsledare.

Måste bara komma på några passande kläder att ha på mig så att jag kan leka business.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0