Instructor policys

Jag är friiiiiiii! Och äntligen hemma. Har haft tre dagar av konstant tränande, har kört ca tio stenhårda pass under helgen.

Les Mills koncept går iallafall ut på att man som instruktör ska göra alla rörelserna perfekt, har starka och raka armar, alltid vinkla händerna exakt som man ska, ha kondition som en elitidrottsman, alltid vara glad, ha snygga kläder, få mycket folk till sina klasser, helst fullsatt sal, och ja just det, sa jag att man skulle vara perfekt?!

Själv tycker jag mest att det är kul att vara instruktör. Någonstans känns det som att jag inte orkar med ett till område man ska vara felfri på.

Men Bodystep är himla kul, det är det. Så jag ska väl göra ett försök. Dock ska jag i höst bara vara aerobicsledare, och det bara i fyra lördagar, så känns ändå skönt med lite andrum efter denna intensiva helg.

(Men kommer aldrig mer att bo på Scandic Ariadne, för alltid förknippat med ångest.)

Kommentarer
Postat av: Christin

Du överlevde! Duktiga du! Jag föredrar nog en ledare som inte är perfekt, för då kan man träna för att det är kul istället för att bry sig om hur man ser ut. Jag tycker att du är jättebra och väldigt energisk!!!

2007-09-30 @ 19:58:32
URL: http://bamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0