Lägesrapport

Mammas gamla skräpdator är så seg att skriva på, så blir bara en snabb lägesrapport.

Stella och Jonas tittar på höjdhoppsfinal på TV. Leo dammsuger i köket. Leo fyller två i november och han är ordentligaste ungen som finns: Tycker om att städa, protesterar när saker inte ligger där de ska, stänger dörrar som är öppna. Mammas pojke, det är du och jag mot världen, Leo.

Igår hade vi tänkt att vara kvar på Jenny och Erikas, snygga, roliga tvillingkusinerna, 25-års-fest och mamma skulle ha tagit med barnen hem. Men när klockan var halv åtta och all släkt började åka hem och deras kompisar började komma, var vi så trötta och mätta att vi följde med mamma. Fest är kul, men gå upp med barn kl sju dagen efter samt åka tåg hem gör att man omprioriterar. Dock hade det säkert varit jättekul, Wasabryggeriet, bål, Singstar, disco, kusinerna, ut med Jonas för en gångs skull.....Ja, ja, vad är väl en bal på slottet.

Dock kände vi att det var trist att bara gå och lägga sig när vi för en gångs skull hade barnvakt, så klockan åtta när mamma gick in för att natta barnen tog vi mammas bil och åkte hem till Camilla och Fredrik och hängde där till klockan halv tolv ungefär och åt chips och drack kaffe.

Camilla är min högstadiebästis och en av de roligaste människor jag känner, är lite sorgligt att de kompisar jag älskar mest av allt bor utspridda i Borlänge, Kristinehamn, Göteborg, Stockholm, Spanien.....Men, men, förstår ju att ni inte alla kan bo i Tierp! (Synd nog, skulle gärna, gärna haft er alla som grannar på Ostronvägen. Är några fyror till salu, what do you say??)

Nu: dags att steka pannkaka till lunch.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Du vet att jag inte vill något hellre än att vara granne med dig! Men vi verkar bli kvar här ett tag. Du kanske ska köpa lägenheten bredvid oss istället!?

2007-09-03 @ 00:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0